Om afscheid te nemen van Bolwerk was voor AgroVision een logische keuze. Al enige tijd heeft het bedrijf de lijn ingezet om alle programma’s naar de cloud te brengen en te moderniseren. Deze slag is eerder gemaakt met CropVision voor de teelt, Mifas Online voor de boekhouding en recent CowVision voor melkvee. De komende jaren worden ook de verschillende varkenspakketten naar de cloud gebracht. Om ook Bolwerk-klanten snel te laten profiteren van de cloud, heeft AgroVision besloten om hen over te zetten naar Bolstreet.
Met Bolstreet krijgen de klanten een modern bollenmanagementprogramma met nog meer slimme functionaliteiten. Denk bijvoorbeeld aan de voordelen van online werken en een handige koppeling met de BKD. Hierdoor kunnen klanten met één druk op de knop de bollenkraam en alle benodigde gegevens importeren naar Bolstreet. “Het programma is heel gebruiksvriendelijk”, aldus Maaike Beverwijk, Account Executive van Bolstreet. “Iedereen moet met het programma kunnen werken, van jong tot oud. Je moet het programma eigenlijk zonder handleiding kunnen gebruiken. Om dit te realiseren hebben we veel contact met onze klanten en weten wij wat ze belangrijk vinden.”
Vanaf deze zomer worden de Bolwerk-klanten geleidelijk overgezet naar Bolstreet. Alle belangrijke gegevens worden vanuit Bolwerk meegenomen naar Bolstreet. Na de overgang wordt Bolstreet het eerste aanspreekpunt voor de klanten. “Dat de klanten straks te maken krijgen met een andere helpdesk en telefoonnummer, wil nog niet zeggen dat AgroVision de bollensector volledig loslaat”, aldus Gerrit Braakman, Sales Manager AgroVision Benelux. “De komende jaren zullen Bolstreet en AgroVision samen verder werken aan mooie online oplossingen voor bollentelers. Ook voor bollentelers zijn de eisen rondom certificeringen en teeltregistratie hoog, dus een integratie tussen de bollenadministratie van Bolstreet en CropVision teeltregistratie en teeltadvies is een logische stap. Voor de bollentelers betekent dit een grote stap vooruit”.